maanantai 25. toukokuuta 2015

25.5.2015

Kukkasia.
Kannattaa olla kyllä tosi varovainen kesäkukkien kanssa, jätin nimittäin la-su yöksi mustasilmäsuskin ulos ja aamulla se oli ihan nuupallaan, onneksi vaan vähän viluinen eikä paleltunut. Nyt nostin viime yöksi varastoon. Ois kyllä harmittanut jos se olis menehtynyt, kesäkukat on arvokkaita ainakin täällä Keski-Suomessa hinnat korkeat. Yhden pistokkaan taimesta saa maksaa n. 7€ samoja taimia on myyty 4,50 euron hintaan muutama vuosi sitten, tiedän kun olen niitä ollut itse myymässä. Tietty niin ne hinnat vaan pompsahtaa kaikissa muissakin tuotteissa.







































Minulla ei ole mitään tiettyä värimaailmaa vaan olen ostanut kirkkaita värejä, oranssi-violetti yhdistelmä on aika kiva. Oranssit pelakat ostin Plantagenista 4kpl/10 euroa.


Miljoonakellon ostin Hannosen puutarhalta ja istutin sen vanhaan amppeliin kävi siihen hyvin.





































Orvokit pojottaa korissa kekellä pihaa. Orvokit Taloustalosta.

Mulla oli 3 sinistä orvokkiamppelia terassilla mutta istutin ne yhteen isoon vanhaan ruukkuun ja kelkoin sen kottikärryllä roskispöntön luokse portin ulkopuolelle. Toivottavasti Lassila&Tikanojan kuski osaa arvostaa kun laitoin nätit kukat siihen jätepöntön viereen.


Lisäksi 1 lumihiutale (joka kesän must tuote) ja se mustasilmäsuski mulla on omissa ruukuissaan. Niin ja takapihalle varjoon laitoin amppeliin pari vaaleenpunaista ruusuliisaa. Tässä ei ole pitkä aika juhannukseen kun alkaa kesäkukka alennukset sitten voi ostaa loput kesän ilahduttajat.

Miehen kanssa kitkettiin sunnuntaina mansikkamaa, mun mies on super. Laitan kuvia kun saadaan mansikkamaa valmiiksi.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti